Pagina's

woensdag 30 november 2011

Muziek en ik

music is my drug, and my ipod is my dealer
Die zin slaat op mijn relatie met muziek, ik hou zo veel van muziek! Ik luister bijna altijd muziek, soms wel iets te hard maar ik hou er van om iedere noot van het liedje te horen. Ik heb bijna 900 liedjes op mijn iPod staan en ken ze allemaal uit mijn hoofd. Soms verwijder ik wel eens wat muziek, maar ik laat er altijd wel zo'n 200 vaste nummers opstaan.

Over het algemeen kan ik naar bijna elke soort muziek luisteren zolang er maar echte muziekinstrumenten gebruikt worden en geen computerstemmen of instrumenten worden gebruikt. Op mijn iPod vind je dan ook van alles en nog wat. Het gaat van Paramore naar Mary Poppins van Green Day tot Marco Borsato. Hier onder een lijst met mijn favoriete liedjes voor bepaalde momenten;

Mijn favoriete liedje om wakker mee te worden;
Een nieuwe Dag – The Wiz, the musical
Mijn favoriete liedje om mee te sporten
The Pretender – Foo Fighters
Mijn favoriete liedje met de mooiste herinnering:
Afscheid – Glennis Grace
Mijn favoriete liedje om mee in slaap te vallen:
Dreamcatcher – Alexandre Desplat
Mijn favoriete GLEE liedje:
Pure Imagination (seizoen 2, afl; Funeral)
Het liedje wat me het meest aan mijn vrienden moet denken:
Scouting For Girls
Het liedje met een traan:
The Call – Regina Spektor

Goed, nu ik haar naam genoemd heb zou ik haar ook gelijk maar even introduceren. Niet iedereen kent haar; Regina Spektor. Alhoewel ze wel erg populair is bij film en televisies makers, haar liedjes worden erg vaak gebruikt in films, tv series en reclames. Regina Spektor is geboren in Rusland en verhuisde als 9 jarige naar Amerika. Tijdens een schoolreis naar Israƫl (!!!!) maakte ze liedjes tijdens de vervelende wandelingen zo ontdekte ze dat ze kon zingen en zelf ook muziek kon schrijven. Haar muziekstijl is vrij ongewoon, haar teksten soms erg vreemd, het gezang af en toe alleen maar klanken, maar ondanks dat is Regina Spektor gewoon heel erg getalenteerd en ik ben een enorme fan van haar, juist door de aparte muziek stijl.

Luister vooral: Musicbox, The Call, Eet, Oedipus, Us en The Calculation
Hier onder Laughing With 


Kende jullie Regina Spektor al? Zoja waarvan? Wat is jullie favoriete artiest? Laat UrView achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten