Pagina's

vrijdag 2 december 2011

Film: Midnight in Paris

Film poster

Sinds ik dit weekend in de stad van de liefde en het licht ben, ben ik alvast Midnight in Paris gaan kijken om in de stemming te komen. Met onder andere Owen Wilson, Rachel McAdams en Kathy Bates.


Owen Wilson speelt Gil, een man die vooral filmscripts schrijft maar nu een boek wilt schrijven. Hij droomt er  van droomt om in Parijs te wonen tijdens de jaren ’20. Samen met zijn vrouw is hij een tijdje in Parijs. Op een avond besluit hij zelf naar het hotel te lopen en raakt verdwaald, precies rond middernacht komt er een ouderwetse auto langs met mensen die hem vriendelijk dwingen om mee te gaan. Hij komt terecht in Parijs van de jaren ’20, hij ontmoet al zijn grote voorbeelden en laat zijn manuscript zelfs lezen door Hemingway. Hij word verliefd op een vrouw in de jaren ’20, heeft nog een verloofde en ontmoet ondertussen ook een lief meisje op een rommelmarkt. Blijft hij realiteit van dromen scheiden en gaat zijn huwelijk nog wel door?
Na dat ik deze film had gekeken wou ik niets liever dan gelijk in de trein springen en door Parijs lopen in de regen! Ik had een goed gevoel na deze film en raad hem ook aan voor romantische filmavond. Owen Wilson vond ik niet heel erg geschikt voor deze rol, vooral door zijn uiterlijk en door zijn stem, toch zet hij Gil redelijk  goed neer. 

Als je deze film zonder ondertitels kijkt (bijv. op free-tv-video-online.me ) heb je een klein beetje kennis nodig van de Franse taal. (Aangezien Franse ook vroeger weigerde Engels te praten.)



Trailer





Prachtige stil van Parijs in de regen




Omdat ik net begonnen ben met bloggen, heb ik jullie nodig, laat een reactie achter, laat het aan vrienden zien, en zet het op Facebook/Hyves/Twitter! Jullie helpen me enorm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten