Pagina's

donderdag 22 december 2011

Lifestyle: leven in het buitenland?



Vandaag even iets anders, maar wel iets actueels in mijn leven. Wonen in het buitenland, ik ben sinds augustus in Frankrijk, ga hier naar school, doe hier aan sport, niks anders dan het normale leven, alleen alles in het FRANS! Ook thuis word er Frans gesproken omdat ik in een gastgezin zit. Juist ja, 10 maanden zonder ouders en vrienden! Ik wou dit echt al een tijdje doen, alleen kon ik het nooit zo eens worden over het land, ik heb een tijd met Zuid-Amerika rondgelopen, en had mezelf dan voorbereid door de topografie perfect te weten (was in groep 7, hé?). Maar daarna kwam ik helemaal in de ban van Nieuw-Zeeland, eigenlijk ben ik dat nog steeds en ben er ook van plan om daar heel snel naar toe te gaan! Toch heb ik voor Frankrijk gekozen. Waarom? Omdat ik deze taal beter wil leren, het een mooi land is en het land is zo dichtbij, maar zo anders. Dus nu zit ik hier 4 maanden in Frankrijk. Ben bijna ingeburgerd en ben nog lang niet klaar met het ontdekken van de Franse gebruiken en mensen. 
Niet alleen heb ik nu vrienden in Frankrijk, maar omdat ik met een organisatie ben gegaan heb ik nu vrienden over de hele wereld. 


Het klinkt nu allemaal als een sprookje, maar toch wil ik je waarschuwen, als je echt voor een lange tijd naar het buitenland wil gaan, denk dan goed na of je het wel aan kan en voor welk doel je het doet! Om weg te gaan omdat je het thuis niet fijn hebt lost niets op!



Als je wilt gaan, en dat hoeft dan niet gelijk voor 10 maanden, kijk dan eerst goed wat de mogelijkheden zijn, er zijn zat programma's voor 3 weken tijdens de zomer. Maar ook vrijwilligerswerk en Au Pair in het buitenland is mogelijk!


Kijk op deze sites voor meer informatie, en kies de organisatie waar bij jij je thuis voelt!


Travel active
STS High School
EF






Wil je niet naar het buitenland maar wel Frans kunnen spreken? Leer hoe je Frans moet spreken in 1 woord! Not schoolproof

Willen jullie ook naar het buitenland? Naar welk land zou je dan willen en voor hoe lang? Laat UrView achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten