Pagina's

vrijdag 23 december 2011

TV: talenten jachten

Ondertussen kan je niet meer van zender veranderen of er is wel een talentenjacht, de zoek tocht naar modellen, masterchefs, zangtalent, danstalent, all-round talent, een talent. Voor ieder talent is er wel een programma.
Word het ondertussen niet het een beetje te veel? Toch hebben wij er behoefte aan en kijken er met miljoenen naar, waarom zijn de shows toch zo populair?







Bij de voorrondes heb je lekker veel leedvermaak, mensen die absoluut geen talent hebben en met 1 druk op de knop af worden gemaakt. Het jury commentaar is lekker scherp en laat ze soms in huilen uitbarstten. En dan hebben we ook de gun-factor. Je wilt zo graag dat jou favoriet door gaat, en je weet dat de enige manier stemmen is, en als je favoriet dan toch naar huis gaat huil je net zo hard mee.
Maar waar zijn alle sterren gebleven? Rafaella had een nieuwe kans nodig bij de Voice of Holland, terwijl ze in 2006 nog Idols had gewonnen. Meestal blijven ze een tijdje in de Top 40 maar een tweede single komt er niet. Dit komt door het plotselinge succes. Er is geen materiaal van de weg naar succes, de sterren zijn lui omdat alles tijdens en na de show geregeld werd en daarom blijven fans niet lang fan.

Zelf ben ik wel weer heel erg van de Op Zoek Naar... Serie, maar dat is bijvoorbeeld omdat ik heel erg van Musical houd. En ook The Voice of Holland vind ik wel leuk, omdat het een verfrissend concept is, en er ook werkelijk een management voor de (winnende) kandidaat komt. Vroeger vond ik ook America's Next Top Model wel leuk, maar na een tijdje werd ik die gillende meisjes ook wel zat.

Welke talenten shows kijken jullie? En wat is echt een not done voor een kandidaat? Laat UrView achter!

Hieronder mijn favoriete optreden van een talentenshow;
Het Is Over (Heerlijk Duurt Het Langst) - Brigitte Heitzer - Op Zoek Naar Evita -

1 opmerking:

  1. Ik volg nu ANTM maar ik heb die cycle al op Youtube gevolg dus ik weet wie er gaat winnen :).

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen