Pagina's

donderdag 12 januari 2012

Musical 101

Ola lieve lezers van View I See!
Hier is 'ie dan, mijn eerste echte column! Avec: De allerlaatste Zorro, Joey wint Saturday Night Fever en natuurlijk de eerste musicalster die ik aan jullie ga voorstellen: William Spaaij!

De laatste Zorro

Afgelopen zondag kwam er een einde aan de musical met alle hits van de Gipsy Kings, Zorro. De gemaskerde held werd gespeeld door Tommie Christiaan. Tommie vind het super jammer dat het is gestopt en hij zal Zorro nooit vergeten, vertelde hij op Twitter. Op de musical site van Avro is een MusicalCam te zien (backstage filmpje) van de allerlaatste 2 shows, een aantal leden van de cast vertellen hierin wat ze nvan het afgelopen jaar vonden. Zelf ben ik niet naar de musical geweest, ik heb niet zoveel met de Gipsy Kings maar ik heb heel Op Zoek Naar Zorro wel gevolgd.



Joey wint Saturday Night Fever

Joey wordt de nieuwe Tony Manero in de musical Saturday Night Fever. Hij nam het op in de finale tegen Alessandro, Deon en Matthijs. De kandidaten moesten heel goed kunnen dansen, maar ook goed kunnen zingen en acteren, Saturday Night Fever gaat nou eenmaal heel veel om dansen! Joey laat weten dat hij onwijs blij is met zijn overwinning en dat ze er het beste van gaan maken.
Op het programma Sunday Night Fever (dat was de zoektocht naar de nieuwe Tony) was nogal veel commentaar. Het werd geproduceerd door RTL en sommige mensen vonden dat niet zo leuk, ze vonden het te commercieel. De meesten wilden toch liever dat de Avro dit soort programma's weer zou produceren, het 'oude vertrouwde thuisfront'.



Musicaltalent: William Spaaij

Ik heb William Spaaij uitgekozen om iets over te schrijven, omdat ik hem geweldig vind, zijn humor, zijn spel, zijn stem, alles. De meeste mensen kennen hem als Bert uit de musical Mary Poppins. Maar hij heeft nog meer gedaan! Hij heeft in de musicals Grease, Footloose, Fame, Piaf en Hairspray gespeeld, in de series GTST en ONM gespeeld en op dit moment speelt hij in Ramses. Deze musical gaat over Ramses Shaffy, een (overleden) Nederlandse zanger. William zit ook in Wie Is De Mol, een spelprogramma waarin BN'ers proberen geld te verdienen en de Mol te ontmaskeren. Ik hoop dat William de Mol is, dan kunnen we nog lekker lang van hem genieten in WIDM!
William heeft een relatie met Noortje Herlaar, zij speelde de hoofdrol Mary Poppins, in jawel, Mary Poppins! Ik ben 2x naar Mary Poppins geweest, waarvan 1x met Janiek :)



Nou lieve mensen, ik vond het heel leuk om deze column te schrijven en tot over 2 weken!
Muzikale kusjes, Hannah.

1 opmerking: