Pagina's

woensdag 11 januari 2012

Tag: Over jezelf

En toen had ik een Tag te pakken! Dus Vandaag, Tag-tijd!
Deze tag heb ik gekregen van Fashion By Mariette waar ik trouwens ook nog eens op blog 1 keer in de 2 weken! (Morgen trouwens mijn gastblogger die haar eerste stukje zou publiceren!)

1. Heb je een tweede naam?
Ik heb inderdaad een tweede naam, Dina, vernoemd naar mijn oma. (mijn voornaam komt van mijn opa vandaan) Zelf vind ik het wel grappig dat er wel een betekenis achter zit.
2. Wat is je favoriete vak op school?
Hier in Frankrijk ben ik niet zo blij met school, dus heb hier niet echt een lievelings vak. In Nederland vond ik Geschiedenis altijd super (vooral door de leraren die het leuk konden vertellen) en gym en Kunst&Techniek natuurlijk. De vakken waarbij je niks hoeft te leren :P. Daarnaast ben ik ook gewoon gek op talen, dus die mogen ook wel bij het favoriete lijstje. Alleen wiskunde en Natuurkunde/Scheikunde komen op de "stomme" lijst te recht!

3. Wat is je favoriete drank?
Warme chocolade melk met slagroom :D Ik vind het zelfs lekker in de zomer!

4. Wat is je favoriete liedje op dit moment?
Uhm, mag ik er meerdere kiezen? Ik ben heel slecht in favoriete liedjes kiezen, op dit moment luister ik veel naar Glee, Birdy, Paramore, Regina Spektor dus met een liedje van 1 van die artiesten kan je me heel blij maken!

5. Hoe gaan jou kinderen heten?In ieder geval iets internationals. niet zoals mijn naam wat in het buitenland veel problemen op levert. Het liefst voed ik mijn kinderen ook tweetalig op, Engels en Nederlands.

6. Doe je aan sport?Ja, ik heb 7 uur per week basketbal. In Nederland doe ik het wat rustiger, dan heb ik zo'n 5 uur korfbal, maar ik fietst dan nog wel naar school. (5km)
7. Favoriete Boek?De reeksen van J.K. Rowling (Harry Potter) en C.S. Lewis (Narnia), gewoon omdat ik van dit genre houd, en deze schrijvers hebben een mooie en fijne stijl.

8. Favoriete kleur(en)?
Geen, ik houd alleen niet van geel.

9. Lievelingsdier(en)?
Nee, en volgens mij ook nooit gehad. Ik heb het niet zo met dieren, terwijl ik volgens mijn ouders toch wel dierenarts wou worden. Mooi niet!
10. Favoriete parfum?Zara - Black, een heel mooie verpakking, flesje valt wel mee, maar onwijs lekkere geur!

11. Favoriete vakantie?
Slovenië, zomer 2010, ik ben echt verliefd geworden op dat land! Zo mooi! Er worden hier trouwens best veel films opgenomen vanwege de landschappen waaronder... Narnia! Ik ben op 1 van de plekken geweest waar ze een scene hebben opgenomen!

12. Ben je afgestudeerd op de middelbare school?
Nop! Op dit moment hoop ik dat dit jaar als mijn 4de jaar van het vwo kan tellen. En dat ik over 2,5 jaar naar de universiteit kan!

13. Ben je ooit het land uitgeweest? Zo ja hoe vaak?
Ik ben zo vaak het land uitgeweest! Ik ben trouwens nu ook het "land" uit!

14. Spreek je een andere taal?Ja, ik spreek Engels en Frans. Mijn Duits is niet perfect maar ook niet slecht. Ik wil nog heel graag Spaans gaan leren.

15. Hoeveel broers/zussen heb je?1 broertje die 2,5 jaar jonger is!

16. Wat is je favoriete winkel?
Pimkie! En in Parijs weet ik een hele leuke winkel met 2de hands boeken en CD's voor 1 a 2 euro!
17. Favoriete restaurant?
De beren restaurants! (Die van Bruintje Beer, Billy Beer, Bella Beer)

18. Hou je van school?Ja, soms zie ik er wel het nut van in om naar school te gaan. Ik vind het nu belangrijker geworden, en school is natuurlijk ook leuk omdat je vriendinnen ziet. Maar terug gaan naar school na de vakantie blijft moeilijk!

19. Favoriete YouTuber?Joerivb, hij maakt vodcast over Wie Is De MoL? en  JunoNJM, voor  Backstage Glee filmpjes!

20. Favoriete film?Kijk uit; hier onder komt een lijst met de beste films ooit!
Harry Potter, Narnia, The Boy In The Striped Pyjamas, Haar Naam Was Sarah, Oorlogswinter, I Am Number 4, La Rafle, Twilight/Eclipse (de andere vond ik niet zo goed), Killing Bono, en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan eigenlijk :$


21. Favoriete TV show?
GLEE! For sure! en Wie Is De Mol!

22. Wat voor soort telefoon heb je?
Ik heb een Samsung Star en een Samsung Corby Text. 1 voor in Nederland, 1 voor in Frankrijk.

23. Hoe lang ben je?Volgens mijn Basketbal pasje, 1,68, dus dat zou wel kloppen dan!


Zo, dat was het dan! Die Tags doen me erg denken aan vriendenboekjes, die we later op hyves deden! Maar ik vond het wel leuk om te doen!
Ik geef deze tag graag door aan:
Be The One.
Natuurlijk mag je hem zelf ook gewoon over nemen!

PS: Tegen woordig heb ik ook een Tumblr. er leuk vind ik zelf! En ook een mooie plaats voor leuke quotes, gifs, fotos en filmpjes! Neem een kijkje op die van mij: New View

2 opmerkingen:

  1. Hier is hij: http://anoukn.blogspot.com/2012/01/ok-so-i-was-tagged-i-didnt-know-this.html

    Leuk dat je mij koos! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag hè? ^^
    Echt respect... 7 uur basketbal!!

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen